zaterdag 28 augustus 2010

SOS nail repair van Essence

Geen idee hoe lang Essence deze repair pads al heeft, maar voor mij waren ze compleet nieuw toen ik laatst voor het schap stond.



Het 'nagelscheurtjes-lijmen' kende ik al via buitenlandse nailblogs. Alleen wist ik niet dat ze in ons kikkerlandje ook iets verkochten hiervoor, dus gebruikte ik altijd theezakjes. De theezakjes methode werkt op zich prima hoor, maar ik was erg nieuwsgierig of dit net zo zou werken of misschien wel beter.

Laten we eerst eens kijken wat er allemaal komt kijken bij het plakken van je nagel.

Wat heb je nodig?
Uiteraard de SOS nail glue en de SOS nail repair pads.
En een scheurtje in je nagel. Hier heb ik een inimini scheurtje in mijn duimnagel, maar dit werkt ook prima bij grotere scheuren.



Wat je als eerste doet is je nagellak verwijderen. Dit kun je doen met een nagellak zonder of met acetone. Zorg dat alle nagellak verwijderd is en je met een mooie, schone nagel kan gaan werken.
Dan doe je een klein beetje van de Nail glue op het scheurtje. Zorg dat het scheurtje gevuld is en beide helften tegen elkaar geplakt zijn. Gebeurt dit niet vanzelf? Dan kan je met een pincet, bokkenpootje of wat je zelf maar handig vind je nagel een beetje 'richten'.


Dit laagje lijm laat je goed drogen. Ondertussen kun je (voorzichtig) de Nail repair pads in de juiste vorm knippen. Ze zijn al wat voorgevormd, maar wel erg groot. Zorg dat de pad uiteindelijk precies over je nagel past.


Als de nagellijm droog is, plak je de pad over je nagel. Doe dit voorzichtig. Als je niet zo precies bent of last hebt van trillende vingers kun je hierbij een pincet gebruiken.


Zorg dat de pad goed over het scheurtje zit!


Nou breng je een laagje nail glue over de gehele pad aan. Dit zal ervoor zorgen dat de pad beter blijft zitten en als het ware 'onzichtbaar' wordt. Als het eerste laagje droog is breng je nog een laagje nail glue aan en weer laat je deze laag goed drogen.


Als deze droog is, zul je voelen dat het nagelbed nu een beetje onregelmatig aanvoelt. Daarvoor buff ik mijn nagel nog totdat deze glad aanvoelt. Hierna doe ik gewoon het gebruikelijke; basecoat, kleurtje nagellak en topcoat.


De pads blijven bij mij niet extreem lang zitten. Houdt hierbij wel rekening met het feit dat ik mijn nagels iedere dag of om de dag lak. Na een tijdje kun je de pad gewoon van je nagel aftrekken als je even met nagellakremover aan de gang gaat. 
Deze pads werken prima om je scheurtjes uit te laten groeien. Wel moet je voorzichtig blijven doen met je nagels anders scheurt deze alsnog in of breekt alsnog af. 

Prima aanrader dus voor zwakke nagels die snel een scheurtje vertonen. 

De Essence SOS nail repair spulletjes zijn verkrijgbaar bij Kruidvat. Ze zijn wel enkel verkrijgbaar bij de Kruidvats/Kruidvaten die 2 schappen van Essence hebben.

Hebben jullie weleens nail repair pads gebruikt? Tevreden over hoe dit werkt?

4 opmerkingen:

  1. Klinkt handig maar meestal vijl ik mijn nagels gewoon kort als ik een scheurtje heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb het laatst gebruikt op Mallorca. Op zich bleef het wel okay zitten,totdat ik ging zwemmen, maargoed ik had ook echt een grote scheur in mn nagel... :/ Maar zeker goed te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst waren die nail repair dingen, van doorzichtig plastic, stickertjes. Die waren echt geweldig,

    Dit lijkt meer op de tea-bag methode: stukje theezakje kun je ook zo gebruiken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja lijkt me handig, heb namelijk nogal vaak van ingescheurde nagels, kan iemand meer uitleg geven over de methode met een theezakje?

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails