zondag 8 augustus 2010

Review Make up Forever concealer



Toen ik laatst bij de Sephora kwam stonden er van die leuke bakken met 50% korting. Als echte make-up liefhebber moest ik hier natuurlijk even tussensnuffelen. Tot mijn grote schrik zag ik dat het 5 Camouflage Cream Palette van Make up Forever er tussen lag in een donkere kleur.
Gelijk gaf ik mijn moeder de opdracht om hier een lichtere versie van te zoeken. En vinden deed ze!




Een tijdje terug werd dit product door enkele YoutubeGuru's echt de hemel in geprezen. Voor 14,60 kon ik het dus ook echt niet laten liggen.

Het 5 Camouflage Cream Palette (een volle mond ja) bevat 5 dekkende creamy concealers. Ik heb het lichtste palette en deze komt met een groene concealer en 4 lichte kleuren concealer. Palette nummer 2 komt met een lavendel kleur. Nummer drie met een donkerrode kleur en palette nummer 4 met een oranje kleur. De overige kleuren worden per palette ook een tint donkerder. Ook hebben ze een palette nummertje 5. Hierin zitten een lichte en donkere concealer, een groene, een lavendel en een oranje concealer.
Voor ieder wat wils dus!

Laten we maar eens beginnen met naar de kleuren apart te kijken. (ja de kleuren had ik al geswatched voordat ik foto's maakte en dat zie je! Erg slim van me)


Dit is No. 11 en daarmee de lichste kleur uit het palette. Deze kleur is handig voor kleine oneffenheden bij bleke meisjes zoals ik. (In de winter ben ik een NC15/NC20)




No. 13 is iets donkerder dan No. 11, maar nog steeds alleen geschikt voor bleke meiden. Deze kun je eventueel een beetje mixen (op je hand) met andere concealers voor de geschikte kleur, maar verder heeft deze hetzelfde nut als No. 11.



No. 14 is een iets beigere en donkerdere versie van No 13. Deze gebruik ik als ik iets getinter ben dan mijn gewoonlijke bleke huidje om oneffenheden onzichtbaar te maken.



Dan hebben we hier mijn favoriet uit dit palette. Numero 15! Een zalm/peach kleurige concealer. Deze werkt echt perfect voor die fijne donkere ingevallen plekken onder mijn ogen.



En last but not least No. 17. De groene concealer perfect om rode oneffenheden mee weg te werken. 
Misschien denken er nu een aantal 'Huh? groene concealer op je gezicht?'. Jazeker op je gezicht ja. Groen is de tegenovergestelde kleur van rood. Hierdoor complementeren ze elkaar als je ze naast elkaar gebruikt, maar gebruik je ze over elkaar dan cancelen ze elkaar weg. Dus heb je een rood puistje en gewone concealer doet z'n werk niet. Probeer dan eens een groene concealer zoals deze.


Nog wat swatches op m'n arm. Zo kun je goed zien dat de lichtste kleuren écht heel licht zijn.

No.11, No.13, No.14, No.15, No.17

Dan nu de fun part. Voor jullie althans, want ik word er niet heel veel vrolijker van ;).
Een aantal foto's die laten zien waarom No.15 mijn favoriet uit dit palette is.






Twee keer zonder en met concealer. Kijk dat verschil! Als ik geen zin heb in make-up doe ik toch even deze concealer op voor een wakker blikje. 

De concealer is erg crème-ig, zoals de naam van het palette al aangeeft. Ze dekken ontzettend goed en geven bij mij onder mijn ogen totaal geen cakey effect. Iedere concealer bevat 2 gram. 
Ik ben benieuwd of dit palette vergelijkbaar is met die van budgetmerk Catrice. Dit ga ik dan ook zeker voor jullie uittesten, maar dan moet ik die eerst aanschaffen ;). Verwacht dus ook een review van de Catrice versie en een vergelijking!

Make Up Forever is verkrijgbaar bij Sephora in de V&D. Als er nog sale bakken staan kijk er dan zeker even tussen. Er kan zomaar iets leuks tussen zitten. 


2 opmerkingen:

  1. wtfff gellukzakje! hier bij ons in de Sephora lag er alleen crap in van het Sephora eigen merk :d als ik hem voor 14 euro had zien liggen had ik hem ook wel gepakt denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails